Günlük Kiralık Ev İşi Yasal Mı ?

06.11.2013 23:53

Bu günlerde her kesin ağzında dolaşan meşhur soru günlük kiralık ev işi yasal mı ? Diğer şehirleri bilmiyorum arkadaşlar benim bu yazımda verdiğim tüm örnekler İstanbul'dan yaşanmış örnekler. Önüne her gelen iti, kopuğu, webmasterı, korsan taksicisi ve bakkalı şuanda İstanbul'da günlük kiralık ev işi yapıyor.

UTANMAZLAR!

Bir de soruyor bu utanmazlar günlük kiralık ev işi yasalmı diye. Bakın ben bu işi yapan biri olarak tahammul edemem. Düşünüyorum karşı daireme her gün değişik insanlar gelip giriyor ve birileri bu işin ticaretini yapıyor. O birine o dairenin içinde kazığı sokarım wallahi. Adilikten terbiyesizlikten başka bir şey değil ! yasal değil ! ahlaksızlıktan başka bir şey değil ! Siz insanların eşlerini, çocuklarını güvende diye bırakıp gittikleri sitelerine apartmanlarına kim olduğu belirsiz insanları sokamazsınız. Devlet bu konuda çok geç kaldı. Özellikle beylikdüzü günlük kiralık daire ilanlarına bakın neredeyse her sitede var. İstanbulu sardı bu illet hastalık.

Günlük Kiralık Ev İşi Yapmak

Bu işi yapmanın tek yasal yolu, günlük kiralık ev işi yapacağınız binanın tamamen bu iş için ayrılmış olması gerekmektedir. Tüm Türkiye'de bu şekilde projelendirilmiş sadece 2 site vardır. Bu 2 sitenin dışında günlük kiralık ev işi yapmak yasal değildir. Gidip insanların başına bela olmayın. Siz kabul edermisiniz. Eşinizi evde yalnız bırakıp işe gidiyorsunuz, karşı dairenizde her gün değişik insanlar. Bir gün bile tahammül edilmez biri sizi döver akıllanırsınız. Günlük kiralık ev işi yapmak inanın tahmin edildiği kadar basit değil. Ek iş olarak düşünenleri görüyorum forumlarda. Neyse ben yasal boyutundan bahsetmiyorum bile. Özetle sitede herkesin bundan haberi varsa, tüm kat malikleri oy birliği ile o binada günlük kiralık ev işine müsade etmişse sorun yok. Maliye kaydınızı yaptırıp başlayın. Diğer türlü her ne şekilde olursa olsun başınız ağrır.